Biciklis ruhamárkaként indult, de ma már inkább funkcionális, sportos viseleteket kínál lányoknak és fiúknak egyaránt. A márka alapítója Geréby Zsófi a MOME elvégzése után szinte azonnal megalapította saját brandjét, amely villámgyorsan népszerűvé vált Budapesten és több külföldi városban is. Szuperpraktikus, okos részletekkel felturbózott esőkabátok, női és férfi kapucnis pulcsik, vagány egybeszabott ruhák és kényelmes nadrágok szerepelnek a kollekcióban, amelyekhez minden szezonban beszédes történetek is kapcsolódnak. Korábban telefonnal leolvasható QR kódok mögé rejtett városi legendák tették személyesebbé az egyes cuccokat, nemrég felfedezők sztorijai, majd Zsófi által kedvelt kikötővárosok kölcsönözték nevüket a profi sportruházati technológiákkal és anyagokból kivitelezett daraboknak. A névadás persze az idei nyári kollekciónál is megmaradt, de most első ízben nem kötődött az utazáshoz. A szó klasszikus és átvitt értelmében egyaránt játékos holmik mezopotámiai és indián kultúrákban népszerű sportágak neveit kapták. Hamarosan elkészül az őszi kollekció is, ebben a softshell és esőkabátok és helyes pulcsik mellett, szokás szerint, néhány férfiruha is szerepel majd. Az Urban Legend majd négy éve egy több márkával közös showroomban érhető el, de rendszeresen jelen van a WAMP vásárokon is, ahol a tervezővel személyesen is lehet találkozni. Szeptember 6-án az őszi kollekció első darabjai – a téli hangulatú printekkel megnyomott elképesztően látványos leggingsek és kiegészítők – debütálnak az Erzsébet téren.
Jelenleg min dolgozol?
Ahhoz, hogy hatékonyan tudjak dolgozni, a legfontosabb a jó csapat, egy kompetens és agilis team. Egy ilyet építek éppen. Most csengett le az esküvői szezon is, idén több mint egy tucat menyasszonynak terveztem egyedi ruhát, s most készült el egy nagyobb Urban Legend dzsekimegrendelés, ami szeptemberben mutatkozik majd be Angliában. Persze újdonságokkal is készülök őszre, bár nem igazán vagyok híve a félévente való teljes megújulásnak. Nyilván mindig tervezek új darabokat, de inkább olyan ruhákban gondolkodom, amelyek nem szezonális divattermékek, hanem hosszú távon használhatók, s az alapruhatár részévé válnak. A népszerű fazonokat folyamatosan gyártom, s ezeket szezonról szezonra felfrissíthetem.
Kik a példaképeid?
Nincsenek konkrét személyek, akikre felnéznék, inkább emberi tulajdonságok, egyfajta attitude nyűgöz le. Borzasztóan tisztelem azokat, akik sokat és megalkuvás nélkül dolgoznak, és hisznek abban amit csinálnak, és úgy, ahogy ők csinálják, és képesek megújulni. Legyen orvos vagy szociális munkás, festő vagy operator, a kitartás, a lendület, egyfajta drive, ami az új és fontos dolgok létrehozása felé visz, számomra nagyon isnpiráló.
Milyen sikereket értél el eddig? Mire vagy a legbüszkébb?
Arra, amikor egy vásárlóm egy Urban Legend ruhában találja meg azt, amire már nagyon régóta vágyott, vagy talál egy kabátot és azt mondja: de hát egész életemben ilyet kerestem!
Mi inspirál?
A helyváltoztatás, az utazás, az emberek. Bármilyen szituáció, ami váratlan, ami a komfortzónámon kívül ér. Alapvetően is nyitott szemmel járok, nem kell feltétlenül elutaznom ahhoz, hogy a saját közegemben is rácsodálkozzak valamire, de persze utazni remek, mert akkor sokkal több impulzus ér. Az új benyomások, érzések azonban csak kemény munkával vezetnek oda, hogy rajz, szabásminta, végül termék kerekedjen belőlük. Persze kell ötlet, szikra, s létezik az a bizonyos ihletett pillanat is, de az önmagában még kevés, azt meg kell tudni fogalmazni mások számára is érthetően, ez pedig kemény munka.
Hogyan jellemeznéd magad tervezőként?
Nagyon praktikus vagyok, sőt pragmatikus. Nem szeretem az üresjáratokat. Nálam a tervezés amellett, hogy kreatív folyamat, feladatmegoldás is egyben. Az én fejemben közel ugyanolyan kihívás az, hogy valaki esőben biciklizés közben is jól akar kinézni, mint, hogy egy bizonyos alkatú, ízlésű, karakterű nő számára egy speciális alkalomra, esküvőre tervezek ruhát.
Kinek készülnek a ruháid?
Mindennapi vagy funkcionális viseletnek mondanám azt, amit tervezek. A forma és funkció egyensúlyban van, s már rég nem csupán bringásokhoz, hanem mindazokhoz szól az Urban Legend, akik sportos életmódot folytatnak. Ez nem merül ki abban, hogy valaki alkalmanként biciklizik, vagy sportol, és szüksége van egy bringás pulcsira. A vásárlóim számára a sport az életük része, ahogyan a funkcionális, sportos viselet is.
Ha kifognád az aranyhalat, milyen munkát kérnél tőle?
Hogy megtarthassam a szabadságomat.
Hogyan látod a márkád 5 év múlva?
Szeretném, ha önazonos tervező, vállalkozó maradnék egy szuper csapattal, akik segítik a márka előrehaladását. S persze az sem lenne rossz, ha egy egész Európában ismert sportmárka lenne az Urban Legend.