Brand
Az UrbanLegend – ami valójában egyenlő a márka mögött álló Geréby Zsófival - városi bicikliseknek, lányoknak és fiúknak, hölgyeknek és uraknak készít utcai viseletre szánt játékos, kedves, részletgazdag, izgalmas ruhadarabokat. Bringás öltözékei nem csak jól néznek ki, hanem még profik is: sportruházati termékek technológiájával és anyagával készülnek. ”Sok éve biciklizem a városban, ami alatt rádöbbentem, hogy valójában nincs megfelelő ruházat azoknak, akik biciklivel közlekednek, és közben nem akarnak sem kukásnak, sem ufónak, sem futárnak vagy versenyzőnek öltözni. Mivel akkor épp ruhatervezést tanultam a MOME-n, egyértelműnek tűnt, hogy akkor én leszek az, aki ebbe belevág.”
Egyelőre túlsúlyban vannak a nőknek szánt ruhák, de már készült pár darab – esődzseki és pulóver – férfiaknak is, őszre pedig várhatóan egy nagyobb kollekció is összeáll.
Bio
A márka mögött álló Geréby Zsófi a szakma alapjait a MOME-n tanulta meg, közben budapesti tervezőknél dolgozott, ahol betekinthetett egy-egy cég operatív működésébe, és mindezek mellett otthon is kísérletezett mindenféle projekttel. Nyaranként biciklis túravezetőként tevékenykedett, ahol nap mint nap meg kellett mutatnia az embereknek, hogy miért szuper Budapest. „A végére rájöttem, hogy nem csak a külföldiek, de sokszor a tősgyökeres budapestiek sem tudják, milyen fantasztikus titkokat rejt ez a város. Innen jött az ötlet, hogy QR-kódokat tegyek a ruhákba, melyek leolvasásával különféle városi legendákat olvashat a vásárló, ezzel jobban megismeri a városát, jobban megszereti és talán jobban is vigyáz rá.”
Kedvencek
Nagy rajongója az olyan külföldi bringás márkáknak mint az Outlier vagy Rapha, de Stella McCartney Adidas kollekciói is erősen hatnak rá. Sok kis NewYork-i, svéd, holland, berlini designer munkáját követi folyamatosan.
Vásárlók es Tokió
A legkülönbözőbb emberek vásárolnak tőle: „Volt 16 éves kislány, aki a mamájától sírta ki az esőkabátot, volt 70 éves izraeli néni, de a legtöbbet természetesen a 20-30-as éveikben járók vásárolnak. Vásárolnak biciklisták és biciklizni még csak nem is tudók egyaránt.”
Nemrég készitett egy kabátot, amit nagyon szeretett, és mivel csak egy volt a méretében, mindenképp meg akarta tartani. „Az áprilisi WAMPon viszont jött egy nagyon helyes lány, aki teljesen beleszerelmesedett, és persze eladtam neki. Egy hónap múlva küldött egy pár képet, magáról a kabátban, amint Tokióban nézi a cseresznyefavirágzást. Ez nagyon megható volt, tényleg. Aztán persze mindig jó, amikor visszajeleznek a vásárlók, hogy hogy szeretik, vagy hogy valaki felismerte rajtuk, hogy ez bizony UrbanLegend termék.”
Büszkeségtábla
Technolab innovációs verseny - 2. helyezett
Merj Vállalkozni – a Jövő Fiatal vállalkozója 2011 - 2. helyezett
Inspiráció
Minden inspirálja: az emberek az utcán, a barátai, a fotók, a filmek, a tájak. „Az emberek, akik szerelmesek abba, amit csinálnak, és még jól is csinálják.”
A bringásruha-tervezésben a legjobb
„Leginkább az, amikor készül egy ruha; imádok modellezni, és amikor egy sík papírfelületből ruha lesz. Imádom kitalálni, megkeresgélni a kis kiegészítőket, és kitalálni a rejtett kis részleteket. És persze azt, amikor valaki felveszi, és olyan, mintha ráöntötték volna.”
Az UrbanLegends-en túl
A designon belül esküvői és alkalmi ruhákkal is foglalkozik illetve különféle magyar cégekkel vannak koprodukciós projektjei. Ezen kívül bringás túrákat vezet, néha fordít és a különböző vicces munkák mindig megtalálják.
Web