"A MERÉSZ ÚJÍTÓ"

Matheidesz Réka a WAMP egyik alapítója, közgazdász végzettségű ügyvezetője, stratégiai vezetője. Szakmai tapasztalatát elsősorban EU finanszírozású nemzetközi projektek menedzselésében szerezte, de dolgozott a közigazgatásban Magyarország EU-csatlakozásának előkészítésén is. Diákévei alatt sokat élt külföldön, így nemcsak több nyelvet elsajátított (angolul, franciául, olaszul és portugálul felsőfokon beszél), hanem a nyugat-európai munkamorált és az ott meghonosodott üzleti-civil együttműködési modelleket is megismerte, melyek Magyarországon még kevésbé működnek. Utazásai során egyre inkább érdekelni kezdte a művészet és a gazdaság szinergiáinak működése és működtetése, így 2006-ban designer társaival együtt megalapították a WAMP-ot.

A WAMP létrehozásával egyrészt egy újfajta együttműködési modellt kívánt Magyarországon meghonosítani, amelynek a tervezők, gazdasági szereplők és a nagyközönség közötti összefogás az alapja ("együtt erősebbek vagyunk, mint külön-külön"), és amely lehetőségeket teremt tehetséges tervezőknek a nemzetközi szintű érvényesülésre. A vállalkozás tükrözi Matheidesz Réka társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos elveit, miszerint hasznos minták és jó gyakorlatok átadásával lehet a legtöbbet lendíteni közösségek életén. Ugyanilyen fontosnak tartja, hogy a WAMP egy új, rendszeres minőségi eseménnyel gazdagítja Budapestet, amely nemcsak a fővárosiak számára teszi élhetőbbé a várost, de a turisták számára is vonzó esemény.

A WAMP a design népszerűsítésével, tervezők és termékeik ismertségének és piachoz jutásának elősegítésével kezdeményező szerepet vállalt abban, hogy megmutassa a designban rejlő művészeti, gazdasági és társadalmi lehetőségeket. A WAMP célja, hogy a designt közelebb hozza a nagyközönséghez, ugyanakkor kapcsolatot teremtsen a tervezői innováció és a gazdaság szereplői között. Jelenleg a WAMP 500 magyar tervezőtagot számlál, akik számára a vállalkozás designvásárokat szervez, képviseli őket nemzetközi kiállításokon és versenyeken, illetve menedzseli a tagokat, hogy nevüket megismerjék, termékeikkel sikeresek legyenek, vagy tudásukkal segítsék piaci megbízóik terveit.

Forrás: www.ey.com
2010. február 1.