Interjú Konsanszky Dóra tervezővel

„Tudatosan, kitartóan, szinte amazonként kell hinni a márkában” – interjú Konsanszky Dóra tervezővel

 

Konsanszky Dóra az egyik legkiemelkedőbb hazai divattervező, kollekciói a világ számos országában kaphatóak. Öltözékeire egyaránt jellemző a francia couture eleganciája, a könnyed, lezser nőiesség és a magas minőségű anyagok használata. A márka állandó résztvevője a hazai és külföldi divateseményeknek, pár éve pedig befektető is támogatja a nemzetközi piacra lépésben. A február 25-i vásáron Dóra az eddigi kollekcióiból készült válogatással mutatkozik be a WAMP közönségének.  Első WAMP-os megjelenése kapcsán a tudatos márkaépítésről, inspirációkról és az új kollekcióról beszélgettünk vele.

 

WAMP Blog: 2016 óta a Konsanszky pénzügyi befektetővel rendelkezik, ami szinte egyedülálló a hazai divatban. Milyen változást hozott a befektetés a márkád számára?

Konsanszky Dóra: A befektetés jelentősen segítette a nemzetközi piacra lépésünket, de ez nincs ingyen. Mindez rengeteg munkát és kitartást igényel, nincs lehetőség álmodozásra. Tudatosan, kitartóan, szinte amazonként kell hinni a márkában, és több területen kell egyszerre gondolkodni. Időben fel kell ismerni a piaci lehetőségeket, és azonnal cselekedni kell ahhoz, hogy élvonalban maradhassunk. A befektető támogatása nagy biztonságot jelent, de a céltudatos gondolkodás elengedhetetlen ahhoz, hogy mindenkinek rentábilis legyen a végeredmény.

 

WB: A kollekcióid számos neves külföldi divatházban is kaphatóak. Mennyire nehéz hazai tervezőként a nemzetközi piacra lépés, és mit tanácsolsz azoknak a pályájuk elején járó designereknek, akik külföldi környezetben is szeretnének érvényesülni?

KD: A piacra lépés sehol sem egyszerű, itthon és külföldön is kizárólag csapatmunkában valósítható meg. Kreatív alkotóként, de a realitás talaján maradva lépésről lépésre lehet haladni. A pályájukat most kezdő designereknek azt tanácsolom, hogy legyenek nyitottak, legyen tudásszomjuk, és bővítsék a látóterüket, hogy minél több impulzust tudjanak befogadni.

 

WB: Kik azok a divattervezők és művészek, akiknek a munkája inspirál?

KD: A szakmai felkészültség miatt tervezőként és tanárként is rendszeresen figyelem a kortárs divattervezők munkáit. Nagy hatással van rám Cristobal Balenciaga és Madeleine Vionnet, ők a mai napig meghatározzák a divatot, a maguk idejében pedig igazi újítók voltak. A legfőbb inspirációm azonban a zene, és az ehhez a területhez kapcsolódó alkotók.

 

WB: A zene ihlette azokat a darabokat is, amit Szjerdenének, az ismert brit együttes, a Bonobo énekesnőjének terveztél. Hogyan jött létre az együttműködésetek?

KD: Szjerdene dalait sokat hallgatom a ruháim tervezése közben, egy korábbi kollekcióm néhány darabját pedig róla neveztem el. Az énekesnő managementje véletlenül talált meg minket az interneten, amikor saját megjelenéseikre kerestek rá. Írtak nekünk egy e-mailt, hogy szívesen együttműködnének velünk. Innen indult a közös munka, ami azóta is töretlen. Az állandó kollaborációnk révén gyakran küldök neki ruhákat a fellépéseire, amelyet mindig örömmel fogad.

 

WB: A 2017/18 őszi-téli kollekciódat az absztrakt expresszionizmus és az 50-es 60-as évek űrfelfedezéseit megörökítő NASA képek ihlették. Hogyan jelennek meg ezek a hatások a ruhákon?

KD: Printekben, applikációkban, színekben és felületekben. Ez a kollekció megosztó és semmiképp sem trendet követő, inkább egy egyéni út. A divat nagyon szubjektív; van, akinek tetszik és van, akinek nem.

 

WB: Mivel készülsz a február 25-i WAMP-ra?

KD: Számunkra ez egy új lehetőség, érdeklődéssel várjuk az eseményt. Szeretnénk az egyik leginnovatívabb anyagunkat, a mosható bőrt bemutatni a vásárban.  Stylist kolléganőnk, Zsurki Theodora pedig stílustanácsadással segít majd divattippeket adni a Konsanszky darabokhoz.

 

Farkas Zsuzsanna